3 van de 5 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van buenkeltje - WaarBenJij.nu 3 van de 5 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van buenkeltje - WaarBenJij.nu

3 van de 5

Door: wij

14 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Daar zijn we alweer, morgen vertrekken we naar Swaziland en er is zoveel te vertellen, dus toch nog maar een verslag. Moditlo, dat mooie resort op een (prive) wildreservaat. Het gaat hier als volgt. Twee keer per dag is er een zgn gamedrive om 05.00 uur en om 16.30. Je stapt met de aanwezige gasten in een grote landcruiser met een guide en een tracker. Op basis van sporen gaan we op zoek naar de wilde dieren. Dit heeft al veel mooie momenten opgeleverd. Inmiddels hebben we 3 van 'the big five' gespot. De olifant (een hele groep inclusief jonge olifanten, de leeuw (een mannetje met twee vrouwtjes) en de neushoorn! Het valt eigenlijk niet te beschrijven hoe bijzonder het is om deze beesten in het wild rond te zien lopen. De tracker vindt sporen en vervolgens rijden we als een malle het gebied door. Ze zijn super fanatiek wat soms zorgt voor spannende (zeg maar gerust doodenge) momenten. Met de enorme truck de meest steile hellingen op en af, met zo'n 60 km p/uur crossen door de natuur (hij noemt de truck dan zijn ferrari;-)), maar de beloning is vaak geweldig. Zo kregen we van een andere truck door dat er een kudde olifanten was gespot, na een crazy ride van 10 minuten stonden ze ineens voor onze neus. Achter een aantal struiken horen we dreigend getoeter van een olifant..Als we eromheen rijden staan we plots oog in oog met een gigantische mannetjes olifant die ons recht aankijkt. Hij lijkt lichtelijk geirriteerd terwijl hij zijn oren wijd spreid en ons doordringend aankijkt. Het is doodstil, Daniel geniet terwijl ik met klotsende oksels denk..laten we ze nu maar weer met rust laten ..Ach het is teveel om op te noemen, verhalen volgen nog wel live. Behalve deze beesten hebben we nog wild dogs, hyena's, cheetahs, zebra's, jakhalzen, impala's (die noemen ze hier de mc.donalds van het reservaat, we hebben ze geproefd en ze zijn idd lekker;-) en nog veel meer beesten. Naast mij zit op dit moment een beschermde diersoort aan een biertje te lurken, de zgn zoeptorre..hahaha. Zoals gezegd vertrekken we morgen naar Swaziland, we hebben een flinke tocht voor de boeg en zijn heel benieuwd naar dit andere land. Hier blijven we 1 dag/nacht en dan naar st. Lucia aan de kust van Zuid Afrika. We proberen nog wat mooie plaatjes van de safari's up te loaden! En leuk al die reacties, dank!! Liefs van ons.

• 14 Februari 2015 - 13:34

Gerdy:

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben en genieten van al het moois daar. En zo blijven wij van alles op de hoogte. Geniet van al het moois daar en van elkaar. Liefs vanuit een mooi zonnig Zutphen. Pa Ger Piet Suus en Ischa

• 14 Februari 2015 - 17:56

Diana:

Gaaf die foto's! Het zweet zou mij ook uitbreken hoor:-) Leuk om jullie zo te kunnen "volgen". Liefs van ons

• 15 Februari 2015 - 10:23

Opa En Oma Epe:

Hoi Daan en Nanda,

Jullie hebben al hele mooie en spannende dingen meegemaakt.Heel mooi!!

We mogen straks wel een paar dagen komen logeren om alle foto,s en films te bekijken.
    En naar al die spannende verhalen te luisteren ha...ha...

Geniet er nog maar lekker van liefs XX O en O uit Epe