vanuit Kruger, via Swaziland naar St.Lucia - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van buenkeltje - WaarBenJij.nu vanuit Kruger, via Swaziland naar St.Lucia - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van buenkeltje - WaarBenJij.nu

vanuit Kruger, via Swaziland naar St.Lucia

Door: wij

17 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Daar zijn we weer, inmiddels ruim 2000 km gereden. Het was weer een groot avontuur. We vertrokken rond 10.00 uur vanuit Moditlo voor een reis van 350 km. We hebben verschillende manieren om de route te bepalen. Door zelf de kaart te lezen of door de instructie van onze reisorganisatie te volgen. Dat laatste hebben we gedaan en dat hebben geweten! In Zuid Afrika en zeker door dit bergachtige gebied ben je een tijdje onderweg, dat wisten we..maar een tocht van ruim 7 uur lag niet in de plannIng. We kozen, per ongeluk de meest afschuwelijke border overgang van ZA naar Swaziland...De rit er naar toe was indrukwekkend, weer enorme bergen en prachtige uitzichten, hoog maar do-able. Totdat we de grens overstaken, dezelfde steile bergen maar dan op een soort gravel ondergrond. De moed zonk ons in de schoenen, we moesten nog honderden kilometers rijden, maar op deze enge wegen in t donker: onmogelijk! Na ruim een uur over 20 km te hebben gedaan, kwamen we godzijdank aan in een plaatsje Piggs Peak, het was zondag en het gezang vanuit de kerk in dat plaatsje was een ware zegen ;-). Eindelijk weer een goed begaanbare weg om door de scheuren naar onze bestemming in Manzini / Swaziland. We hadden overigens gelezen dat de kosten voor grensovergang zo'n 960 ZAR zouden kosten..onz overgang kostte 50 rand. Hahaha..dat zegt genoeg. Maar goed, Swaziland dus..prachtig land qua natuur en omgeving. Uiteindelijk hebben we er behalve er doorheen te rijden niet veel meer gezien. Wat ons betreft geen handige planning in de reis.. In het George hotel waar we uiteindelijk om 17.30 uur aankwamen (nog net voor het gevreesde donker) beleefden we ook weer vreemde taferelen aangezien ze dachten dat we bij een groep ietwat oudere Franse groepsreis hoorden, maar dat vertellen we nog wel. Gistermiddag zijn we aangekomen in St.Lucia, een plaats aan de kust, erg leuk! We hebben een mooie boottocht gemaakt, heerlijk gegeten en vanmorgen een (nagebouwd) Zulu dorp bezocht. Daarna zijn we met onze huurauto door een prive reservaat hier gereden (mooie plaatjes!) en nu relaxed aan het zwembad om morgen verder te reizen naar Durban, waar we na een overnachting naar Port Elizabeth zullen vliegen om de tuinroute richting Kaapstad te volgen. Wat een fijn vooruitzicht om nog zoveel mooie dingen te gaan ontdekken. Liefs maar weer van ons en bedankt dhr en mevr O en O uit Epe, leuke reactie ;-)